• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11
مدیر طرح جهش تولید ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)؛

پنج میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار عرصه دیم و سه میلیون هکتار عرصه آیش در کشور وجود دارد

  • کد خبر : 1701
  • 03 آذر 1401 - 9:08
پنج میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار عرصه دیم و سه میلیون هکتار عرصه آیش در کشور وجود دارد
مدیر طرح جهش تولید در ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گفت: چهار میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم کشور امسال برای طرح جهش تولید مشخص و در مراحل کشت قرار دارند.

به گزارش هاوار زاگرس؛ سعید اکبری روز پنجشنبه در ستاد استانی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان ایلام اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) محرومیت زدایی و رسیدگی به نیازهای اقشار مختلف بویژه در روستاها را در اولویت برنامه های خود قرار داده است و در این مسیر تلاش دارد با همکاری وزارت جهاد کشاورزی طرح جهش تولید در دیمزارهای اراضی کشاورزی را اجرا کند.

وی افزود: این طرح سال ۹۹ با تأکید ویژه مقام معظم رهبری در ۶ استان در سطح ۶۶۰ هزار هکتار آغاز شد که در سال گذشته به ۱۵ استان در سطح ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار افزایش یافت.

مدیر طرح جهش تولید ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) یادآور شد: امسال این طرح در ۲۱ استان عملیاتی می شود و قرار است چهار میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور زیر پوشش این طرح قرار گیرند.

اکبری تاکید کرد: پنج میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار عرصه دیم و سه میلیون هکتار عرصه آیش در کشور وجود دارد که باید تلاش کنیم اراضی آیش را فعال و زیر کشت ببریم.

وی از راه‌اندازی صندوق توسعه حمایت از محصولات دیم خبر داد و گفت: قرار است ظرف مدت پنج سال منابع اعتباری و تسهیلاتی برای حمایت از کشت در دیمزارها از طریق این صندوق پرداخت شود.

مدیر طرح جهش تولید در ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اظهار داشت: ایجاد پالایشگاه محصولات فسفاته با توجه به نیاز کشور و واردات این محصول از اولویت های این ستاد در حوزه کشاورزی است.

اکبری همچنین از اجرای پروژه تکمیل زنجیره دام و دیم با همکاری کمیته امداد خبر داد و افزود: افراد تحت پوشش در قالب دیم کاری به شکل دامداری از مراتع استفاده و مورد حمایت قرار می گیرند.

وی توسعه کشت گیاهان دارویی را باتوجه به ارزش افزوده بالا از برنامه های ستاد و وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و یادآور شد: یک درصد اراضی دیم معادل ۴۲ هزار هکتار امسال به کشت این گیاهان اختصاص یافته است.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.