• امروز : چهارشنبه - ۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 27 March - 2024
6
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام؛

سرای سنتی تخت خوان شهر ایلام به زودی افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 1956
  • 27 آذر 1401 - 15:32
سرای سنتی تخت خوان شهر ایلام به زودی افتتاح می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: سرای سنتی تخت خوان با هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سزمایه‌گذاری به عنوان یکی از اماکن گردشگری و پذیرایی سنتی در آستانه افتتاح است.

به گزارش هاوار زاگرس؛ فرزاد شریفی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران حاضر در تور رسانه ای راهیان پیشرفت و توسعه در جریان بازدید از سرای سنتی تخت خوان اظهار کرد: این مکان با ۶ میلیارد تومان آورده سرمایه گذار و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ با یکسال تنفس در پرداخت، در آستانه راه اندازی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام افزود: سرای سنتی تخت خوان دارای ۱۴ سوییت، محل وی. آی. پی برای جشن و مراسم های خانوادگی، مکان برای اجرای موسیقی سنتی، سفره خانه، آبشار مصنوعی و امکانات دیگر است.

وی ادامه داد: این پروژه خدماتی و گردشگری با ۸۰ درصد ظرفیت موجب اشتغال آفرینی ۲۰ نفر شده است.

شریفی با تقدیر از حمایت های استاندار ایلام از طرح های گردشگری استان، تاکید کرد: یکی از محورهای مهم در جلسات تبصره ۱۸ و ستاد تسهیل توسعه و حمایت از زیرساخت های گردشگری و صنایع دستی است.

صادرات جواهرات سنگی و دست ساز ایلام به نقاط مختلف کشورمدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام همچنین در حاشیه بازدید از کارگاه تراش سنگ های زینتی و جواهرات سنگی دست ساز، گفت: جواهرات دست ساز تولید هنرمندان استان به دیگر مناطق کشور صادر می شود و در حوزه بازاریابی این تولیدات به خارج از کشور اقداماتی صورت گرفته است.

شریفی ادامه داد: این کارگاه از محل تبصره ۱۸ مبلغ ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده است.وی ادامه داد: تمام مراحل صفر تا صد ساخت این جواهرات اعم از پیدا کردن سنگ تا تراش و ساخت در استان انجام می گیرد و البته برخی از سنگ ها متعلق به استان ایلام نیست و از دیگر نقاط کشور پیدا و به این کارکاه انتقال داده شده است.

وی یادآور شد: در این کارگاه زمینه اشتغال ۲۰ نفر را فراهم شده است که ۱۴ نفر به صورت مستقیم و ۶ نفر به صورت غیر مستقیم در آن مشغول به کار هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی ایلام با تاکید بر اینکه باید بیشتر از گذشته به صنایع‌دستی و قابلیت هنری این برای توسعه اشتغال‌زایی استان توجه شود، خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت اربعین و حضور گسترده زائران باید با ایجاد کارگاه های تولیدی در حوزه های مختلف زمینه اشتغال و معرفی صنایع دستی ایلام را به مردم استان و دیگر نقاط کشور فراهم شود.

وی گفت: امسال برای اولین‌بار در شهر حلبچه عراق نمایشگاه جواهرات و صنایع دستی ایلام برگزار شد و غرفه داران به سود قابل توجهی دست یافتند و هنر استان را به مردم اقلیم معرفی کردند و در صدد برگزاری نمایشگاه های مشابهی در استان های کربلا و واسط هستیم.

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=1956

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.