• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

آیا سکوت و بی عملی در برابر نارضایتی ها و انتقادات از آقای مدیرکل جایز است؟! / فشار ستاد های انتخاباتی دلیلی موجهی بر انتصاب مدیران ناکارآمد نیست

  • کد خبر : 2242
  • 20 دی 1401 - 20:51
آیا سکوت و بی عملی در برابر نارضایتی ها و انتقادات از آقای مدیرکل جایز است؟! / فشار ستاد های انتخاباتی دلیلی موجهی بر انتصاب مدیران ناکارآمد نیست
آقای استاندار بی تعارف باید گفت، شما در قبال حمایت و جانبداری از مدیرانی که خود را انقلابی و جهادی می‌دانند اما نه در مسیر خدمت به مردم بلکه بر علیه منافع استان قدم برمیدارند، مسئول هستید.

هاوار زاگرس ،مجتبی قیطاسی:رییس جمهور در ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱:بارها تاکید کرده‌ام که مسئولان از نیروهای انقلابی کارآمد بهره بگیرند و اگر نیرویی کارآمدی نداشته و روحیه تحول‌خواهی ندارد، نباید در مصدر امور قرار گیرد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه ارتقای کارآمدی و افزایش اعتماد و امید مردم به نظام مهمترین ماموریت ماست افزود: نباید در این زمینه با کسی رودربایستی داشته باشیم. اگر کسی در مسیر اجرای کارها مانع‌تراشی کرده و تاخیر ایجاد می‌کند، اگر دل کار کردن ندارد و در مسیر خدمت خطرپذیر نیست، بدون رودربایستی باید کنار گذاشته شود. افراد ناکارآمد نباید در مصادر تصمیم‌گیری و حساس به کار گرفته شوند.

اینچنین سخنانی قطعا دارای مقبولیت بالای در میان عام و خاص مردم و مسئولینی است که دل در گرو انقلاب و نظام دارند و مسئولین نیز در تمام رده ها باید توجه ویژه ای در به کارگیری نیروهای کارآمد انقلابی در امور و مسند های مختلف داشته باشند.

 مدیران انقلابی یا اسلامی باید مقصود نهایی آنها کسب رضایت خداوند باشد و خدمت به خلق را نوعی عبادت بدانند و زندگی و معیشت افراد و کارکنان را در راستای این مدیریت تامین کنند و همچنین یک مدیر خوب باید بتواند قدرت بالایی در کنترل کردن کارها داشته باشد و در مسیر سازماندهی و رهبری کارآمد و حرفه ای حرکت کرده و تقویت وحدت و انسجام در بین کارکنان را در راستای خدمت صادقانه به مردم در سرلوحه کاری خود قرار دهد .

اما آیا مدیران ما که امروز پسوند انقلابی را به یدک می کشند و در یک نظام اسلامی خدمت می کنند از این ویژگی ها برخوردار می باشند؟آیا مدیران ما خدمت صادقانه به خلق خدا را فدای منافع سیاسی خود نمی کنند ؟آیا افرادی که به اسم اسلام و انقلاب بر کرسی مدیریت و یا ریاست جلوس زدند بر عهد خود وفادارند و آیا در گرداب بازی های سیاست گرفتار نشده اند ؟

چه خوب می شود این رویای خوش روزی به واقعیت بپیوند که ما شاهد حضور مدیران خدادوست ،انقلابی واقعی و خدمتگزار صدیق برای مردم در مسند های مختلف باشیم .

اما آیا آن روز خواهد رسید که انتخاب مدیر بر اساس شایسته سالاری ، دست پاکی و خدمتگزاری بی منت، باشد نه بر اساس حزب بازی ، سهم خواهی ستاد های انتخاباتی و انتخاب و انتصاب محفلی…، حال اگر این چنین بود امروز شاهد حاشیه ها و کم خدمتی ها در برخی ادارات و سازمان ها نبودیم .

این رسانه در هفته های اخیر به انتقاد از عملکرد و حواشی مدیرکل دامپزشکی استان ایلام مطلبی را در خروجی سایت قرار داد که البته از سوی مدیرکل انقلابی بی جواب نماند و اقدام به شکایت از این رسانه نمود (جهت اطلاع بیشتر اینجا بخوانید).

لیکن امروز نیز مطالبی را در باب این اداره کل در راستای تنویر افکار عمومی و اطلاع دستگاهی نظارتی و استاندار ایلام بیان می نمایم.همان طور که در بالا اشاره شد این رسانه مطلبی را به قلم یکی کارشناس دامپزشکی استان با عنوان “اوضاع اسفبار بهداشت گوشت و فراورده های گوشتی ایلام درسایه غفلت دامپزشکی استان” منتشر نمود .

در این مطلب که با اشاره به نقش دامپزشکی به عنوان ارگانی که وظیفه اصلی نظارت بهداشتی بر اماکن تولید و عرضه گوشت را بر عهده دارد و بیان ضعف های این اداره کل در نحوه نظارت بر کشتار دام ،توزیع فراورده های دامی گوشت و شیر و لبنیات و نحوه فعالیت تنها کشتارگاه دام اشاره شده بود.

اما جناب مدیرکل بجای ارائه جوابیه اقدام به شکایت از این رسانه با موضوع “نشر اکاذیب ” کرد اما دیری نگذشت یکی از موارد مهم که در این رسانه به آن اشاره شده بود، یعنی عدم نظارت درست بر کشتارگاه های دام ایلام که ارتباط مستقم با سلامت غذایی مردم نیز دارد و جناب مدیرکل دامپزشکی آن را نشر اکاذیب خوانده بود توسط نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی ایلام تایید شد. 

آذرماه ۱۴۰۱درکارگروه امنیت غذایی استان توسط نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اینچنین با این جمله تایید گردید ::متأسفانه وضعیت کشتار غیر مجاز در استان غیر قابل تحمل است و کانون‌های چندگانه عرصه گوشت‌های غیر بهداشتی، سلامت مردم را به سختی در خطر انداخته‌اند.”

اما ناگفته نماند حجت الاسلام بازیار ،نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی در نشست خبری مدیرکل دامپزشکی در آبان ماه سال جاری در پاسخ به انتقاد یکی از همکاران رسانه ای در خصوص نحوه برخورد و رفتار آقای مدیرکل با کارکنان دامپزشکی و به تبع آن نارضایتی آنها از ایشان در حالی که انتقاد خطاب به مدیرکل بود، گوی پاسخگویی را از وی ربود و با پاسخ جانبدارنه از ایشان، انتقادات از مدیران و اختلاف نظر با کارکنان را در زمان جابجایی در یک اداره یا سازمان را امری طبیعی خواند.

ولی باید امروز گفت، جناب حجت الاسلام بازیار شما در شعله ور شدن اختلافات در اداره کل دامپزشکی استان ایلام بی تقصیر نیستید شما به عنوان فردی با انصاف و دیندار می بایست واسطه ای می شدید برای حل مشکل نه سرپوش بر آن بگذارید. 

باید یادآور شد زمانی اختلاف نظر بین کارکنان و مدیر آن مجموعه امری طبیعی است که مخالفان به تعداد انگشتان دست باشند نه حدود ۷۰ نفر از یک مجموعه ۱۵۵نفری. 

مدیر کل دامپزشکی استان از آن دست مدیران است که طبق شواهد و قرائن به شدت مورد حمایت یکی از مدیران ارشد استان بوده و همین امر باعث تثبیت حکم مدیر کلی ایشان شده است.

 دکتر یونس احمدی در همان ابتدای آغاز فعالیتش بعنوان مدیر دامپزشکی استان، با اقدامات نسنجیده خود چنان موجی از اعتراض در بین کارکنان ایجاد نمود که همین امر منجر به تهیه طوماری اعتراضی قریب بر ۷۰ امضا علیه ایشان شد.

جا دارد ریاست سازمان دامپزشکی کشور یا استاندار ایلام از مدیر کل دامپزشکی ایلام سوال شود در حدود ۶ماه مدیریت خود در دامپزشکی استان، آیا تاکنون از ادارات دامپزشکی در شهرستانها جهت آشنایی با پرسنل و رفع مشکلات فنی و رفاهی و..بازدید ای داشته اند؟

آیا پای مشورت ها و نظرات کارشناسی نیرو ها دغدغه مند در شهرستان ها نشسته اید ؟آیا از نزدیک در جریان فعالیت اکیپ های واکسیناسیون بخش دولتی در سطح استان قرار گرفته اید؟ 

جناب مدیرکل شما حتی به خود اجازه ندادید در مراسم تودیع و معارفه برخی مدیران دامپزشکی در شهرستانها حاضر شوید آیا مدیر شهرستانی که سالها در راه اعتلای اهداف دامپزشکی در سرما و گرما در مسیر خدمتگزاری به روستایان و عشایر تلاش کرده شایسته این نیستند که از طرف خود مدیر کل نه معاون ایشان مورد تقدیر قرار بگیرد؟

جناب مدیرکل، فردی که لغب مدیر جهادی و انقلابی را به یدک می‌کشد آیا نباید خود را وقف حل مشکلات درون و برون سازمانی و خدمت مردم کند؟ نه اینکه خود را در اتاق کار حبس و برای دیدار حتی همکارانتان با شما، طی کردن هفت خان رستم باشد؟ 

جناب آقای مدیرکل خط و نشان کشیدن برای پرسنل را جز کار جهادی محسوب نمی‌ کنند، کار جهادی یعنی فرماندهی در خط مقدم،یعنی جلو بودن و پیشی گرفتن از نیروهای عملیاتی،کار جهادی یعنی مرد میدان بودن!یعنی جان فدا شدن. 

جناب آقای مدیرکل آیا از میان نیرو های متخصص دامپزشکی استان ایلام مگر قحط الرجال بود که یکی از معاونت حساس این اداره کل را خارج از مجموعه  دامپزشکی و با رشته غیر مرتبط واگذار کردید ؟

آقای استاندار بی تعارف باید گفت، شما که تمام وقت و انرژی خود را صرف عملیاتی کردن وعده دولت یعنی کار جهادی در میدان خدمت نموده اید ،حضور این دست مدیران در قد و قامت شما و دولت کار وکرامت نیست. . 

یقینا در نگاه به عملکرد مدیران از این دریچه می بایست بعد از حواشی به عمل آمده برکنار شوند ،قطعا اگر فشار ها و حمایت های ستاد انتخاباتی نبود چه بسا تا اکنون ایشان توسط سازمان دامپزشکی که حتی به گفته برخی منابع گزینه های برای جایگزینی وی معرفی شده ، برکنار شده بود. 

آقای استاندار یک مدیر انقلابی و جهادی باید از اصل ارتباطی قوی برخوردار باشد ارتباط بین افراد سازمان اهمیت بالایی دارد و مدیریت صحیح آن به یکپارچگی و وحدت سازمان کمک بزرگی می نماید اگر یک مدیر در یک سازمان نظام ارتباطی قدرتمندی نداشته باشد، قطعا نمی تواند اداره تحت امر را مدیریت نماید. 

حال وقتی مدیرکل دامپزشکی ایلام حتی نمی‌تواند یک نظام ارتباطی صحیح را در یک مجموعه ۱۵۵ نفری تحت مدیریت خود ایجاد نماید، چه انتظاری باید از ایشان داشت که بتواند با این گونه مدیریت ها، سلامت غذایی جمعیت ۶۰۰هزاری نفری را تامین نمایید.!! 

جا دارد دستگاه های نظارتی استان به حواشی ایجاد شده در اداره‌کل دامپزشکی استان ایلام ورود کرده و صدای اعتراض کارکنان را شنیده و عملکرد۶ماهه این اداره کل را که ارتباط مستقیم با سلامت و بهداشت غذایی مردم دارد را مورد بررسی قرار داده و تصمیات لازم اتخاذ گردد. 

قطعا این رسانه در آینده در صورت بی تفاوتی مسئولین نسبت به رخداد های اداره کل دامپزشکی ایلام به سوابق مدیریتی جناب مدیرکل درسال ۸۴ خواهد پرداخت و قطعا برخی عزیزان که در این انتصاب نقش داشته اند باید پاسخگویی عمل خود باشند./م

لینک کوتاه : https://www.hawarzagros.ir/?p=2242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.